Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

fredag den 7. juli 2023

I naturhavn ved Arnekil

Endelig rigtigt skærgårdsliv med badning og gåtur. 

3 kommentarer:

  1. Hejsa
    Meget smukt billede.
    Vi nyder at læse om turen.
    Du finder mange smukke ⚓ ankerpladser i smukke omgivelser 🇩🇰
    I Roskilde regner det også ind i mellem, vi har haft sommer ☀️ og bade vejr🏊 i .weekenden , tænker at vandet hos jer er friskt og godt.
    Alt vel på broen.
    Palle og Hanne

    SvarSlet
  2. Sjovt. Sejlede forleden side om side med Hanne og Palle fra fr.sund til lynæs. De krydsede flot forbi os I kulhusrenden. Ku ikke forstå, vi havde sådan en afdrift. Troede det var den stærke modstrøm. Havde glemt at få sænkekølen ned! Så er det bevist at man krydse imod strøm og vind uden køl. Palle og Hanne sejler iøvrigt prof. Som forventet. Signe og jeg ligger nu i heldagsudflugt i Nykøbing.sj. og jeg har tid til at læse din velskrevet beretning. Et flag er smukkest i modvind. Glæder mig til igen at høre dit usle (ja, blot et citat fra en af dine fans) instrument igen. Signe og jeg nåede til odden og fik skaldyrsforstoppelse.(2 kg jomfruhummer, bisqe, taskekrabber. Min bisqe var god frembragt med små midler.
    Lykke til på den videre færd og godt helbred! Kh Sven

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ser, jeg har skrevet heldagsudflugt. Sådan set rigtigt, men mente heldagsregn. Sven

      Slet

Faste læsere