Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

søndag den 3. september 2023

Hallands Väderös lyksaligheder


Aftenhimmel i Kappelshamn

Dagen har gået med puslerier - flyttet position ved brug af "lange Leinen" som tyskerne siger - så jeg kommer en vinddrejning til sydvest i forkøbet. 

Gåtur til toilet og det fine lille Väderö-museum - overraskende højt højvande på vadestedet ind til land. Selv mine lange ben havde vand til godt over knæene. 
Igår, da jeg var kommet til øen, så jeg til min overraskelse en stor bar plet lige over vandlinien i boven - 6 x 35 cm stor - lakken er simpelthen blevet skyllet af helt ind til træet under det vilde ridt igår. Den har selvfølgelig været løs - men utroligt at så stort et stykke kan ryge af på een gang. 

Så jeg har pumpet kajakken op som arbejdsplatform og ligget og slebet skaden - og givet den første gang tyndlak. 

Jeg bliver her i morgen - vinden står lige imod på turen til Hundested. Så det gider jeg ikke - her er også så ufatteligt dejligt. 
Så skaden får en gang lak mere imorgen - og jeg går tur øen rundt - og når jeg kommer tilbage, kan den få et lag mere - så klarer den nok hjemturen i overmorgen... 




4 kommentarer:

  1. Go tur hjem oh du sejlende spillemand.⛵🎼 Vi vil savne dig i aften....🤗

    SvarSlet
  2. Hvem skriver?

    SvarSlet
  3. Men dejlig kommentar...

    SvarSlet
  4. Aha, kan nu se at det er Hr. Kapelmester Paulsens, der skriver - der er spilledag i Paulsens trio.

    SvarSlet

Faste læsere