Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

mandag den 22. maj 2023

Afgang!


Så kom jeg da endelig afsted ved middagstid - og for en fin bør nåede jeg op til Millionærbugten ved Rørvig kl 17.35.
Og broen ved Frederikssund virkede! 
25 sømil på een dag - hvis jeg bare kan holde den standard, kan jeg nå til Lofoten på 48 dage.
Det skulle nok være muligt at opnå nogle længere distancer - men der jo også blæsevejrs-, modvinds-, og nulvindsdage.
Det bliver spændende at se, hvor langt man kan nå i en motorfri båd med kun een mand ombord...
Nu håbes her på en rolig nat - men der er absolut ingen andre ankerliggere - ved de noget om vejret, som jeg ikke ved? 

5 kommentarer:

  1. Hej Stig
    Tak for linket til din blog.
    Her er hilsen fra Roskilde.
    Ønsker dig en fantastisk sejlads og glæder mig til at følge din blog.
    Sejler Peter, Havfruen

    SvarSlet
  2. Bliver spændende at følge dig. God tur.

    SvarSlet
  3. Ohøj Stig
    Super fedt at jeg kan følge din tur!
    HarmoniCAN III ;)
    Mvh Ken

    SvarSlet
  4. I øvrigt var det nogle super gode billeder jeg fik taget af båden.
    Mvh Ken

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må sende mig nogle. Evt til mail: sekblom@msn.com

      Slet

Faste læsere