Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

søndag den 28. maj 2023

Imorgen bliver alting godt - måske...

Regner med at komme afsted imorgen, mens pinsesolen danser.
Godt nok har de lovet nordvest op til 9 - lige imod - men nu vil jeg altså op i den skærgård, hvor alt er så godt, og ingen farer lurer, bortset fra diverse skær. 
Sidstnævnte kan undgås ved at kigge i søkortet...
Varberg er såmænd en meget hyggelig by, og det er jo bare om at nyde civilisationens glæder, når man nu er tvungen herind. 
Igår var der fest og farver - og idag er alt lukket, bortset fra ICA og Clas Ohlsson. Undrer om det er forbudt at holde værtshus åbent i pinsen her i det kristne Sverige?
Endnu piver det i riggen, og vinden er drejet til nordvest. 
Gad vide hvad morgendagen vil bringe.... 

6 kommentarer:

  1. Hehe jubi - den helt gode kylling og kartoffelsalat!

    SvarSlet
  2. Hov, det var mig, der skrev

    SvarSlet
    Svar
    1. Duuuut ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

      Slet
    2. Ja, det var også mig...

      Slet
    3. Nu fik jeg spist det sidste - der var rigeligt til 4 måltider - frokost og aften x 2. Så jeg er godt træt af det, selvom jeg har beriget kartoffelsalaten med tomat og agurk.

      Slet
    4. Haha det lyder helt perfekt og lige, som det plejer og skal 😉😍

      Slet

Faste læsere