Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

lørdag den 26. august 2023

Mere regn - og så blæst - men Hamnholm-Skutholm er bedst

Jeg stod tidligt op og fik rendt begge øer rundt inden morgenmaden - og regnen - og dermed nydt endnu flere af de 1200 inskriptioner fra 1400- til 1700-tallet. 
Fandt endda flere, som ikke var malet op...
Og så har det ellers bare øset ned hele dagen og aftenen med - hvor f..... kommer alt det vand fra?

Men hvad nød er der, hvor naturen er nær? 
Mine to små ruser har beriget min aftensmad med to store krabber og en ål.

De mange små berggylter røg ud igen - men de mange mindre krabber fik lov til at blive i ruserne til imorgen.. 

Imorgen bliver de små krabber kogt til krabbebisque - oh det bliver en fest. Jeg har jo det hele til det - UHT-fløde, gulerødder, løg, hvidløg, tomatpuré og krydderier.

Glæder mig allerede, selvom jeg er proppet af ålen, krabberne og kartoffelsalaten her til aften. 
For imorgen bliver jeg her igen - det kommer til at blive kuling fra sydvest - men herligt solskin...

Og hvor skal jeg nyde de mange inskriptioner - i tørvejr - dette er da en sand pilgrimsfærd... 
Der er fantastisk herude på Hamnholmen-Skutholmen

PS: hov, jeg lovede at sende et billede af det soldrevne toilet - men det er vist egentlig bare ventilatoren, der drives.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere