Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

fredag den 11. august 2023

Fredag d. 11. august: Til Tallakshavn - men videre til Huibukta ved Tjøme

Fik nu kommet afsted fra Skutebukta - efter mange dage i Larvik fjorden. 
Sejlturen blev frisk, ikke mindst til Tallakshavn, som var målet - men den viste sig at være forblæst og forbølget - så efter at have spist en sen frokost der, sejlede jeg videre til Huibukten, som er bedre. Den ligger i Tønsbergfjorden ved Hukøya eller Huiøyja. 
Men den lever nu bestemt ikke op til den standard, jeg har været vant til i Sørlandet - som jeg altså nu har forladt for at gå lidt op i Oslofjorden. 

Vindlæ for den kraftige sydlige vind er her ikke - men da bølgelæ i modsætning til Tallakshavn, hvor det var omvendt...
Det kan være det bliver bedre i løbet af natten, hvor vinden skulle dreje mere mod nordvest. 
Regner med at gå videre imorgen, måske til Bolærerne eller endda til Son (på Søren Drages stærke anbefaling) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere