Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

søndag den 27. august 2023

Selskab på turen - indeblæst på de pragtfulde Hamnholmen-Skutholmen


Jeg troede egentlig at jeg var alene afsted i båden for tiden.
Men det har vist sig at der var 10 blinde passagerer med!

Jeg har i ugevis ledt efter noget, der udsendte en mærkelig lugt i båden.

Kulingen gav mig mulighed for at bese flere af de fantastiske inskriptioner - men tilbage i båden blev jeg igen opmærksom på den der lugt.
Ville nu gøre noget grundigere ved det og hev derfor ting og sager ud fra agterskibet - og hvad så jeg?

10 rådne andeæg og en gang andefjer dybt inde under det lange agterdæk..!

Flere timers udrydning og spuling tog appetitten, men giver håb om et lugtfri agterskib på resten af hjemturen...

Blandt langtursejlere kendes testen for at æg er spiselige: synker de i vand, er de ok.
Det er de her så ikke...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere