Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

onsdag den 7. juni 2023

Årets første bad fra båden - og de norske søkort frem

Vinden her på den herlige ankerplads er ganske svag - de få pust kommer fra nordvest - ikke lige det bedste for mit første stræk opad - der netop går nordvest.
Men vindmøllerne inde på land oppe mod nordøst står helt stille og har gjort det timevis.
Så jeg har været ude på lageret (forskibet) og udgravet den norske samling søkort frem til Bergen (optimistisk?) - og gemt søkortene herop til bort derude. En betragtelig mængde...

Det var hårdt arbejde derude, først tage diverse ud i cockpit og kahyt - og så liggende få fat i og hale det tunge bundt af søkort ud. Og derefter det nye bundt derud - og så alt habenguttet på plads igen. 

Så jeg følte mig kaldet til et bad og det var dejligt og forfriskende. 

Om lidt spiser jeg frokost - og så må jeg vel afsted uanset hvad - Next stop Norge?

Så - nu begyndte en af vindmøllerne at dreje - nej øv, nu gik den i stå igen. Og imens kæmper 2 svanehanner om territoriet lige derovre... 

2 kommentarer:

  1. Hej Stig.
    Nu hvor Jørgen og jeg spiller lidt i aften utan deg, så lige en hilsen herfra. Jeg følger skam med i din færd og er da lidt misundelig her og der. Mest når der er vind, men som du altid siger: "DER KOMMER ALTID VIND" Det er spændende at følge og jeg håber da du rammer Lofoten...om ikke andet så til september, hvor vi skal derop. :-)
    Må du ha fortsat god tur og pas godt på dig selv og båden.
    Steen

    SvarSlet
  2. Måske det ville være en ide i overskriften at nævne, hvor du lige nu befinder dig. Så finder vi dig på Google...

    SvarSlet

Faste læsere