Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

fredag den 9. juni 2023

Dovneri, nydelse og hyggesnakker er roden til ikke at komme ret langt

Den opmærksomme læser vil måske genkende dette sted. 

Det var ellers min mening at sejle videre westpå idag. 
Men så kom jeg lige til at hyggesnakke og dovne den her i Skutevikkilen - så jeg kommer først videre imorgen...

Her er så dejligt - og nordmændene og -damerne er så imødekommende og åbne - og ikke mindst snaksalige. 
Og det er jeg jo også - skriver Henrik Hansen jo om mig i Magasinet Båd - snaksalig altså - og det har allerede medført mange sjove og interessante samtaler. 

Pragtfuldt efter de mange dage med de reserverede svenskere. 

De eneste mennesker, jeg overhovedet har snakket med på hele den svenske vestkyst var bådnaboen i Smögen - og de var nordmænd...! 

Så i morgen sejler jeg glad videre - og møder garanteret nye imødekommende nordmænd

Jamen altså... 
Lige efter at jeg havde skrevet det ovenstående og udgivet det, kom to mand fra et par andre både i en gummiøse - råbende "søppel".
De var på vej for smide deres eget affald ud, og ville da lige tage med for andre i naturhavnen, hvis vi havde noget. 
Det havde jeg da, så det fik de med..
Dette var ALDRIG - og jeg gentager - ALDRIG nogensinde sket i en svensk havn.
Hurra - jeg er i Norge !!!

PS: Mens jeg var ude og ro (og snakke) kom der pludselig en travalje med 15 mand i roende ind og lagde til ved naturhavnens eneste private bro. 
Båden og folkene var fra Randers!
De havde nu kun roet rundt fra nordsiden af denne ø (Gumøy) hvor en fra lauget har sommerhus - og båden var kommet hertil på trailer.
Men sjovt var det - og danskere kan man jo også snakke med. 
Desværre fik jeg ikke noget foto af dem - jeg havde ikke smatfonen med i kajakken..

3 kommentarer:

  1. Hej
    Hvis du er til litteratur om sejlads så kan jeg anbefale syd om kap horn af Daniel og David hays, det forgik i en 25 fods båd som de delvis selv havde bygget og uden motor.
    Hilsen tømren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, den lyder spændende

      Slet
    2. Den ville ha været god at underholde mig med, mens jeg er syg her...

      Slet

Faste læsere