Her skrives om at sejle træbåd, spille harmonika - om klassiske både, skærgårdsidyl, sejlerliv, sejl-sejling - altså at sejle motorfrit, musikudøvelse, tanker om tiden, livet og alt andet relevant. Helt aktuelt er emnet: Kurs mod fjerne klipper - Turen op langs Vestnorge med Lofoten som mål - men dette mål er nu droppet. Med de indtrufne vejr- og helbredsmæssige kvaler har jeg endda droppet at nå Vestlandet og nyder nu Sørlandet.

Sejltur til Norge 2023 - og gamle indlæg

Turen til Norge gik afsted d. 22. maj - men længere end Sørlandet bliver det altså ikke. Vejrforhold spiller enormt meget ind, når man sejler på naturens præmisser - motorfrit og ovenikøbet single hand - og det har altså vist sine bagsider, så de store planer har måtte droppes. Vil du iøvrigt vide mere om mig og båden, så gå til min hjemmeside her: https://sekblom54.wixsite.com/stig-ekblom

fredag den 2. juni 2023

Her er da smukt, ikke?

Jeg prøvede først at lave et panorama-billede - men det duede ikke trods flere forsøg. Så derfor fås panoramaet nu som samlesæt... 

Men nøden banker nu på!


Dette er de absolut sidste chokolader fra den kæmpe æske, jeg fik af Michael Frellsen. Dem har jeg nu spist - og frygter derfor morgendagens afsavn. 
Nu skal det siges at jeg gav een af de 4  24 stks pakninger til min bådnabo Ken, og een til min kære Marianne - så jeg havde altså kun 48 stks med til at trøste mig i den megen modgang og ensomhed - men nu er de slut. 
Hvad skal jeg dog gøre nu? 

Michael, kan du ikke leve op til dit hæderkronede efternavn og komme herop - feks. med en helikopter - og nedkaste en ny sending herlige fyldte chokolader? 
Så skal jeg nok lade være med at dele ud af dem... 

Min ellers selvvalgte simple living og simple sailing har været beriget af chokoladerne indtil nu - nu rammes jeg brat af slaget fra livet her alene i vildmarken...
Kan jeg klare det, eller må jeg hentes hjem? 
Det vil vise sig i de kommende afsnit af Alene i Skærgården 


1 kommentar:

  1. Kære Stig
    Vi håber du kan finde trøst uden chokolade 🍫 forsat god tur.
    Palle og Hanne

    SvarSlet

Faste læsere